Disse kan så evt. vedtages på generalforsamlingen. På generalforsamlingen er der også mulighed for at redigerer i forslagene, inden de evt. vedtages.

Ændrings forslag til FDT´s vedtægter

§ 3.
Medlemskab er obligatorisk for alle i Danmark hjemmehørende travamatørklubber, eller hvor en sådan ikke findes, den lokale hesteejerforening samt dansk montéforening. Kontingent for klubberne fastsættes hvert år på generalforsamlingen.

§ 4.
Alle der er indehaver af travamatørlicens eller montélicens, skal være medlem af FDT. Kontingent fastsættes hvert år på generalforsamlingen og skal være indbetalt inden den årlige generalforsamling.

§ 6.
Foreningen afholder den årlige generalforsamling inden udgangen af april måned. Dagsorden skal indeholde:
1. Valg af dirigent.
2. Formandens beretning
3. Fremlæggelse af regnskab til godkendelse.
4. Fastlæggelse af kontingent fra klubberne for det kommende år.
5. Fastlæggelse af kontingent for licensindehavere for det kommende år.
6. Valg af 2 eller 3 bestyrelsesmedlemmer, samt 2 suppleanter.
7. Valg af revisor og revisorsuppleant.
8. Forslag fra bestyrelse og klubber.
9. Eventuelt.
Forslag som ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være formanden/bestyrelsen skriftlig i hænde senest 1.marts. Disse forslag udsendes sammen med indkaldelsen. Regnskab kan rekvireres ved henvendelse til formanden, den sidste uge inden generalforsamlingen.

§ 7.
Bestyrelses består af 6 personer. Er der stemmelighed, ved afstemninger i bestyrelsen, er formandens stemme afgørende. Der vælges 5 personer af generalforsamlingen, for 2 år ad gangen. Bestyrelsesmedlemmerne afgår skiftevis 2 og 3 (3 på ulige år). Der må ikke være mere end 1 medlem fra samme klub i bestyrelsen. Derudover er der 1 repræsentant fra montëforeningen i bestyrelsen. Denne udpeges af montéforeningen. Bestyrelsen konstituerer sig med formand, næstformand, kasserer og sekretær. Bestyrelsen kan antage lønnet regnskabshjælp.
Ved afgang, af valgte bestyrelsesmedlemmer, i tiden mellem de to generalforsamlinger, indtræder de af generalforsamlingen valgte suppleanter i afgåendes sted. Ved indtrædelse af suppleant, ses bort for reglen om kun 1 medlem fra hver klub.

§ 9.
Såvel til ordinær som til ekstraordinær generalforsamling, indkaldes de tilsluttede klubber, enten ved almindelig brev eller på e-mail, som skal være klubberne i hænde, senest 14 dage før generalforsamlingen. Datoen for denne skal også offentliggøres på FDT´s hjemmeside, senest 14 dage før afholdelsen.

Stemmeberettiget på generalforsamlingen er klubberne med hver 2 stemmer, samt bestyrelsen med 4 stemmer.
Der kan ikke stemmes ved fuldmagt. I tilfælde af stemmelighed er formandens stemme afgørende. Alle afgørelser på generalforsamlingen træffes ved simpel stemmeflerhed. Såfremt blot én klub ønsker det, skal afstemningen være skriftlig.